ZUPA KREM Z PIETRUSZKI Z JABŁKIEM

dnia

mam to na widelcu-kopia


mam to na widelcu ZUPA Z PIETRUSZKI Z JABLKIEM

Tą zupą całkowicie przekonałem domowników do gotowanej pietruszki.

Z pietruszką różnie bywa, przeważnie jednak pod górkę i mocno trzeba przekonywać, z rosołu wyławiać i tak dalej, i tak dalej.

A tu pełny sukces. Jak miło…

Zupa wpisuje się doskonale w zimowe menu. Łatwa, szybka, przyjemna. Dodatek kwaskowatego jabłka i mielonego kminku sprawia, że nie można obok niej przejść obojętnie…

MAM TO NA WIDELCU ZUPA Z PIETRUSZKI Z JABLKIEM 1


co potrzebne

3 duże pietruszki (ok. 700 g )
1 duża cebula
1 duże jabłko (kwaskowate, zielone)
5 ząbków czosnku
1 l bulionu warzywnego
100 g puszystego białego serka
sól, pieprz, mielony kminek do smaku
natka pietruszki

jak zrobic

  1. Pietruszkę i cebulę obieram i kroję w grubą kostkę. Jabłko pozbawiam gniazda nasiennego, ale pozostawiam skórkę i również kroję w kostkę. Warzywa zalewam bulionem. Dodaję obrany z łupinek czosnek. Całość gotuję do czasu, aż warzywa będą całkiem miękkie.
  2. Zupę miksuję na gładki krem. Dodaję biały serek oraz płaską łyżeczkę kminku, w razie konieczności doprawiam solą i pieprzem. Jeszcze raz miksuję. Jeśli krem wydaje się wam zbyt gęsty można dodać nieco więcej bulionu lub gorącej wody.
  3. Zupę można podać z kawałkami orzechów włoskich, zieloną natką pietruszki, chipsami bekonowymi lub grzankami.

Życzę aksamitnego&aromatycznego!

2 Komentarze Dodaj własny

  1. dumna mama pisze:

    Kiedyś robiłam masło z pietruszki bo bardzo ją lubię więc i zupe z pietruszki musze zrobić :D

    A tak na marginesie to Twój blog jest bardzo ładny :)

    Polubienie

    1. kar/nowak pisze:

      Mam nadzieję, że będzie smakowała :) I dziękuję za komplement – to barrrrdzo miłe :)

      Polubienie

Dodaj komentarz