SOCCA CHRUPIĄCY PLACEK Z MĄKI Z CIECIERZYCY

mam to na widelcu socca jak pizza 1 mam to na widelcu socca jak pizza 2

 

KUKBUK  mi wyświetlił fajną propozycję. Chrupiące placki socca z mąki ciecierzycowej. Po upieczeniu są chrupkie, cieniutkie jak płatki papieru, niezbyt kaloryczne i świetnie zastępują pizzę jako poobiedni lub kolacyjny przegryzak.

KUKBUK sugeruje pieczenie w formie żeliwnej – ale umówmy się, ilu z  nas ma żeliwa w domu… Ja piekłem na metalowej blaszce z piekarnika. I tu uwaga – pomimo porządnego natłuszczenia blachy socca miejscami przykleiła się zbyt mocno. Następnym razem wyłożę blaszkę natłuszczonym papierem.

Oryginalny kukbukowy przepis zamieszczam na dole, natomiast teraz moja wersja…

 

Co potrzebne:

CIASTO

1 szklanka mąki z ciecierzycy
1,5 szklanki letniej wody
2 łyżki oliwy plus 1 łyżka do natłuszczenia formy
1 łyżeczka soli

dodatkowo użyłem:

biały i czarny sezam, nasiona kminu rzymskiego, listki natki pietruszki

 

na wierzch:

pomidorki koktajlowe

starty parmezan

 

Jak:

  1. Cytuję z Kukbuka: Mąkę z ciecierzycy mieszamy z wodą (do uzyskania konsystencji kwaśnej śmietany), oliwą oraz solą, po czym odstawiamy na minimum dwie godziny, by odpoczęła. Następnie rozgrzewamy piekarnik z blaszką o wymiarach około 22 x 30 cm w środku do 200 stopni. Gorące naczynie ostrożnie wyciągamy i natłuszczamy dodatkową łyżką oliwy (lub dwiema). Wlewamy ciasto rozprowadzamy je równomiernie po formie i wstawiamy do piekarnika (ja dodatkowo posypałem warstwę ciasta białym i czarnym sezamem i ułożyłem gdzieniegdzie listki pietruszki).
  2. Soccę wyciągamy po kwadransie lub dwóch (ja piekłem 20 minut), gdy cały wierzch lekko się zezłoci, a krawędzie zaczną odstawać od brzegów.
  3. J na podpieczony placek ułożyłem przekrojone na połówki pomidorki koktajlowe, posypałem startym parmezanem, nieco solą i pieprzem, i jeszcze dopiekałem ok. 10 minut.

Placki zajada się pokrojone w duże kwadraty.

A przy okazji przypominam przepis na ŚNIADANIOWE NALEŚNIKI Z MĄKI Z CIECIERZYCY

mam to na widelcu naleśniki 2

 

i jeszcze gwoli ścisłości SOCCA WERSJA KUKBUKOWA

 

Życzę dobrego&smacznego!

 

 

 

Dodaj komentarz