ZIEMNIAKI HASSELBACK

mam to na widelcu ziemniaki hasselback 1 mam to na widelcu ziemniaki hasselback 2

Pewnego dnia w szwedzkiej restauracji Hasselbacken po raz pierwszy podano pieczone, ponacinane i suto polane masłem ziemniaki. Zawojowały cały świat. Nie bez powodu, bo oprócz tego, że świetnie smakują, to prezentują się genialnie. Ich wykonanie jest proste jak przysłowiowy barszcz, a niezmiennie cieszą oko i kubki smakowe. Oto moja prosta wersja z plasterkami czosnku.

Co potrzebne:

ziemniaki (po 2 na osobę) – odmiana do pieczenia, lepiej wybrać owalne niż okrągłe, dość duże

czosnek – kilka ząbków

masło schłodzone w lodówce

sól morska

świeżo mielony czarny pieprz

świeży rozmaryn

Jak:

  1. Ziemniaki porządnie myję i osuszam, ale nie obieram ze skórki
  2. Biorę drewniany, długi patyczek do szaszłyków i wbijam w ziemniaka – mniej więcej w 1/4 wysokości (zrobiłem dla was rysunek pomocniczy)                                                                                              Zrzut ekranu 2015-11-04 o 14.16.08
  3. Nożem, od góry, nakrawam ziemniaka na cieniutkie plasterki. Dzięki patyczkowi nóż nie przekroi ziemniaka do samego końca.
  4. Wkładam ziemniaki do naczynia z zimną wodą na 15 minut, by pozbyć się nadmiaru skrobi. Wyciąga, osuszam.
  5. Ziemniaki układam na papierze do pieczenia. Między plasterki ziemniaka wkładam cieniutkie plasterki czosnku. Posypuję grubą solą i pieprzem. Dodaję kilka igiełek rozmarynu. Na wierzchu kładę plasterek lub łyżeczkę zimnego masła.
  6. Piekę ok. 40-45 minut w temperaturze 180 stopni (piekłem w piekarniku na funkcji termoobieg). Do czasu, gdy wierzch ziemniaka zrobił się przyrumieniony i lekko chrupiący, a środek miękki.
  7. Podaję jako dodatek do dania głównego lub samodzielną przekąskę z dipem czosnkowym lub pikantnym sosem pomidorowym.

PROPOZYCJA na pełny OBIAD

mam to na widelcu kurczak złocisty 1 mam to na widelcu brukselka zapiekana 1 mam to na widelcu ziemniaki hasselback 1

KURCZAK CYTRYNOWO-MIODOWY/BRUKSELKA ZAPIEKANA Z ORZECHAMI LASKOWYMI/ZIEMNIAKI HASSELBACK

Życzę bardzo&smacznego!

Kuchnia skandynawska 2015

 

 

3 Komentarze Dodaj własny

  1. mopswkuchni pisze:

    Bardzo je lubię. Zapraszam do dodania tego wywodzącego się ze Szwecji dania do mojej akcji Kuchnia skandynawska 2015 :)

    Polubienie

    1. k/n pisze:

      Dziękuję za info! Z wielką przyjemnością dołączam!

      Polubienie

Dodaj komentarz