HUMMUS Z JARMUŻEM OLIWKAMI I PIRI-PIRI

mam to na widelcu HUMMUS NA DWA SPOSOBY 2

 

Hummus to jedna z moich ulubionych past – dodatek do pieczywa pod każdą postacią. Choć baza do zrobienia hummusu jest zawsze taka sama, można do niego dodać przeróżne dodatkowe składniki. Dziś dwa sposoby: hummus z duszonym jarmużem i drugi: z greckimi oliwkami w zalewie z oliwy i papryczkami piri-piri.

 

co potrzebne
1 puszka ciecierzycy (200 g) – wersja dla leniwych, pracowici na pewno zechcą ugotować cieciorkę sami
3 łyżki pasty tahini
2-3 łyżki soku z cytryny
3 łyżki oliwy
2 ząbki czosnku
sól
przygotujcie także nieco bardzo zimnej, a najlepiej lodowatej wody (można użyć wody z gotowania ciecierzycy)

dodatkowo:

3 łyżki duszonego jarmuży – tu znajdziecie przepis na DUSZONY JARMUŻ
2 łyżki zielonych oliwek w zalewie z oliwy
1-2 ostre papryczki piei-piri (w zależności jak bardzo ostre potrawy lubicie jeść)

 

jak zrobic
1. Odcedzoną ciecierzycę, obrane ząbki czosnku i tahini wkładam do blendera. Dolewam oliwę i łyżkę soku z cytryny. Miksuję na bardzo gładką masę. W trakcie miksowania decyduję czy jeszcze dodać soku z cytryny, doprawiam również solą. Hummus powinien być bardzo gładki, bez wyczuwalnych grudek cieciorki. Im dłużej będziecie miksować, tym hummus będzie delikatniejszy. Jeśli jest zbyt gęsty możecie dodać nieco lodowatej wody, która sprawi, że konsystencja pasty zdecydowanie się poluzuje, a hummus nabierze jasnego, przyjemnego koloru. Możecie także dodać więcej tahini – ja pozostanę przy trzech łyżkach.
2. Gdy konsystencja hummusu jest taka, jaką chcieliście osiągnąć, możecie podzielić go na dwie części. Ja do jednej dodałem 3 łyżki duszonego z czosnkiem jarmużu, do drugiej 2 łyżki zielonych greckich oliwek w zalewie z oliwy i dwie drobno posiekane papryczki piri-piri.

 

Tu znajdziecie również inny sposób na HUMMUS

mam to na widelcu hummus 2

 

Życzę smacznego&kreatywnego!


Niskokaloryczny styczeń 2016

Jeden Komentarz Dodaj własny

  1. AnnaS pisze:

    Z jarmużem wyszedł najlepszy jaki dotąd robiłam! Polecam :) Dałam tylko trochę więcej czosnku i dodatkowo pół łyżeczki kuminu (nie mylić z kminem).

    Polubienie

Dodaj komentarz