MAKARON Z PESTO PIETRUSZKOWYM I CHORIZO

mam to na widelcu makaron z sosem pietruszkowym 1 mam to na widelcu makaron z sosem pietruszkowym 2

 

Kolejny prosty, szybki i niezwykle smaczny pomysł na makaron. Tym razem w roli głównej wystąpią pesto pietruszkowe, nadziewane zielone papryczki i chorizo. Tym, którzy nie jadają mięsa proponuję usunąć z przepisu chorizo i już mamy wyśmienite danie bezmięsne.

 

Co potrzebne:

makaron typu spaghetti lub inny długi (ja wybrałem Linguine – cienki, długi makaron o eliptycznym przekroju)

kilka plasterków chorizo

orzeszki ziemne do posypania makaronu przed podaniem

kilka zielonych papryczek nadziewanych białym serem (wykorzystałem gotowe, kupione w sklepie, w zalewie z oliwy)

na pesto pietruszkowe:

pęczek natki pietruszki
4 łyżki oliwy
2 łyżki podprażonych orzeszków ziemnych
1 łyżka octu jabłkowego lub soku z cytryny
1 ząbek czosnku
sól i pieprz do smaku

 

Jak:

  1. Wszystkie składniki na pesto miksuję na gładki sos. Im dłużej miksujemy tym bardziej robi się aksamitny. Jeśli chcecie by kawałki orzechów były bardziej wyczuwalne dosypcie je dopiero w trakcie blendowania i zadecydujcie, w którym momencie chcecie zakończyć miksowanie. Ja tym razem zmiksowałem wszystkie składniki pesto oprócz orzeszków na jednolitą emulsję (orzeszki zostawiłem w całości do posypania makaronu przed podaniem.
  2. Makaron gotuję według przepisu. Ugotowany makaron odcedzam. Mieszam z pesto (pesto dodaję w takiej ilości, by oblepiło dokładnie makaron, ale by makaron w nim nie pływał).
  3. Na talerzu dodaję kilka plasterków chorizo, kilka kawałków przekrojonych na pół papryczek, posypuję orzeszkami i świeżo mielonym pieprzem.

Życzę smacznego&obiadowego!

 

Dodaj komentarz